טיפים קטנים-לתוצאות גדולות שיעזרו לכם לרדת במשקל בצורה בריאה

דיאטה איננה צריכה להיות מטרה, אלה דרך חיים.
שמירה על אורח חיים בריא לאורך זמן יוביל אתכם אל תוצאות מבטיחות.
חישבו תמיד להתקדם בעזרת צעדים קטנים ובצורה עקבית.
כשמדובר בדיאטה אין קסמים. הנוסחה הפשוטה אומרת איכלו פחות ושירפו יותר קלוריות בכדי ליצור גרען קלורי אשר יוביל אתכם בסופו של דבר לירידה עקבית במשקל.
בחיים כמו בחיים עלינו לפעול בצורה מידתית בכדי לחולל שינויים גדולים. אין זה הגיוני לחיות שנים רבות עם הרגלים רעים, ולצפות ליצור שינוי דרמטי תוך מס שבועות בלבד.
ירידה מהירה תוך שינוי קיצוני בהרגלים כדוגמת דיאטת רעב, הימנעות כוללת מפחמימות בתפריט היומי, או צריכת דיאטה המבוססת על חלבונים בלבד, תוביל בשלב הראשון לירידה משמעותית במשקל, אך לאורך זמן לא תוכלו לשמר את אורך החיים החדש שסיגלתם לעצמכם, מה שיוביל בסופו של יום לחזור להרגלים המוכרים, ולמשקל ההתחלתי שלכם בתוספת ריבית קטנה..
ההמלצה לירידה במשקל מדברת על ירידה מבוקרת של כ- 800 גרם בחודש, ירידה זו תוביל אתכם להשיל ממשקל גופכם כ 10 קילו בתוך שנה אחת בלבד!
צמצום התפריט היומי שלכם בכ- 800 קלוריות לא רק שיאפשר לכם לקבל בברכה את הדיאטה ולהתמיד בה בקלות ולאורך זמן, אלה היא תאפשר לכם בנוסף ליצור ירידה עקבית במשקל, תוך שמירה על גיוון האוצר התזונתי שלכם ותחושת שובע לאורך היום.

להלן מס טיפים קטנים שיכולים ליצור שינוי גדול:

  1. קפה.
    אז כמה קלוריות מסתתרות בכוס קפה אחת? בכוס קפה הפוך קטן (200 מ"ל) יש 118 קלוריות אם הוא על בסיס חלב 3% ו-82 קלוריות אם הוא על בסיס חלב 1%. בכוס הפוך גדול (330 מ"ל) תמצאו כבר 195 קלוריות אם הוא על בסיס חלב 3% ו-135 קלוריות אם הוא מבוסס על חלב 1%. וכל זה מבלי להגיד מילה על כפיות הסוכר שמתווספות וטומנות בחובן 20 קלוריות לכפית, לא משנה אם הסוכר לבן או חום.
    במידה ואנו צורכים 5 כוסות קפה קטן בכל יום, אנו מוסיפים 600 קלוריות לתפריט היומי שלנו.
    השינוי הקטן יכול לבוא בצורת שימוש בחלב רזה, הכנת קפה על בסיס מים ולא על בסיס חלב, שינוי סוג הקפה מהפוך לאספרסו (אשר מכיל כ- 30 קלוריות בלבד), שתיית הקפה ללא סוכר, או הגבלת מס כוסות הקפה ביום לאחד בלבד.
  2. אכילה חכמה בעזרת כלי מדידה ( צלחת)
    החיים מלאים בפיתויים אשר באים לידי ביטוי במגוון רחב של מיני מזונות ומשקאות.
    בכדי לחיות חיים מלאים וללא חסכים, ההמלצה היא לאכול הכל ובצורה חכמה.
    הימנעות מסוגי מזונות לאורך זמן תיצור תסכול אשר יוביל אתכם לאכילה רגשית.
    השינוי הקטן יכול לבוא כאשר אתם ניגשים למקרר או לארון בכדי לאכול דבר מה, עשו לעצמכם כלל, החליטו מראש איזו כמות אתם רוצים לאכול, הניחו את הכמות רצויה בצלוחית וגשו לעיסוקכם.
    אל תיקחו אתכם את השקית או את הקופסה כולה מחוץ למטבח, כך נוכל לשלוט בכמות המזון הרצויה ונשים לב לכמות הקלוריות אשר אנו צורכים.

סיבים תזונתיים
בחירת פחמימות חכמה תוביל אתכם להצלחה.
הפחמימות המורכבות עשירות בסיבים תזונתיים אשר תורמים לתחושת שובע אשר ילווה אתכם לאורך מס רב של שעות לאורך היום, בנוסף ישחרר אנרגיה זמינה לאורך פרק זמן ארוך אשר ישרת את הגוף בצורה מיטבית.
היכולת לבצע החלטות שקולות יותר בנוגע לבחירת המזונות שאנו צורכים לאורך היום תהיה  קלה ומחושבת יותר. נוכל להימנע מנשנושים בין ארוחות אשר מאופיינים בדרך כלל בערכים קלוריים גבוהים, כאשר נרגיש תחושת שובע לאחר כל ארוחה ובך נמנע מצריכה עודפת של קלוריות בין הארוחות.
דוגמאות:
נעדיף לאכול את האורז המלא על פני אורז לבן, לחם קוסמין/חיטה מלאה על פני לחם לבן, פסטה מלאה על פני פסטה מקמח לבן.

לסיכום:
מידתיות, חשיבה חיובית, התמדה, סבלנות, ובחירת מזונות חכמה, הם כולם מרכיבים חיוניים ליצירת שינוי בהרכב הגוף צמצום היקפים וירידה במשקל.
זכרו תמיד "כי אין הטיפה חוצבת בסלע מכוח עוצמתה, אלה מכוח התמדתה"

Recent Posts